Uusia työntekijöitä siunattiin tehtäviinsä

Uusia työntekijöitä siunattiin tehtäviinsä - siunattavat polvistuneena

Kuva Satu Similä

Lääninrovasti Kari Tiirola siunasi viime sunnuntaina 25.2.2024 tehtäviinsä kuusi uutta työntekijää: perheneuvoja Marjukka Hosionahon, laitoshuoltaja Hanne Isotalon, seurakuntamestari Katri Koivumäen, johtavan nuorisotyönohjaaja Tiina Wallinin, vs. nuorisotyönohjaaja Emilia Haapakosken ja vt. diakoniatyöntekijä Marja Pirttimaan.

Lääninrovasti Tiirola sanoi siunauspuheessaan, että seurakunta ei ole vain työpaikka, vaan yhteisö, joka on osa laajempaa yhteisöä, maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa. ”Kirkon rajat ovat aina avoinna myös toiseen todellisuuteen, Jumalan valtakuntaan. Seurakunta on siinä mielessä erilainen yhteisö, että se siunaa työntekijän tehtäväänsä. Siunaus tarkoittaa hyvän puhumista ja sanomista. Siunattu on hyvien asioiden ympäröimä.”

Tiirolaa avusti tehtävään siunaamisessa Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Anne Sumela, palvelupäällikkö Maarit Repo, kirkkoherra Eija Nivala ja johtava seurakuntamestari Hannu Jussi-Pekka.

Messussa saarnasi Anne Sumela. Alttaripalveluksessa avusti Eija Nivala ja kanttorina toimi Eeva Korhonen. Chorus Vallis -kuoro Soili Aution johdolla palveli musiikissa. Avustajina oli runsas joukko seurakuntalaisia ja työntekijöitä.

Massutallenne on  katsottavissa tästä linkistä.

Uudet työntekijät kukitettuna tehtävään siunaamisen jälkeen vasemmalta Marjukka Hosionaho, Marja Pirttimaa, Tiina Wallin, Emilia Haapakoski, Hanne Isotalo ja Katri Koivumäki. Kuva Jaana Tuomi

2024-03-01 09:30:02.0