Diakoniatyöntekijä tukenasi

Onko elämäsi solmussa? Elämässä voi tulla tilanne, jossa ei tiedä mitä tekisi tai mistä saisi apua. Diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella sekä saada ohjausta ja neuvontaa. Tarvittaessa voidaan pohtia myös taloudellisen tuen tarvetta. Diakoniatyöntekijän palvelut on tarkoitettu kaikille Ylivieskassa kirjoilla oleville asukkaille. Ne ovat maksuttomia sekä luottamuksellisia.

Soita ja varaa aika

Kun haluat tavata tai keskustella diakoniatyöntekijän kanssa, soita ja varaa häneltä aika. Voit sopia ajan myös sähköpostitse tai jättää soittopyynnön tekstiviestillä tai WhatsApp-viestillä, laitathan viestiin nimesi. Voit olla yhteydessä diakoniatyöhön riippumatta siitä, oletko kirkon jäsen.

Kotikäynnit

Kotikäynnille voit pyytää diakoniatyöntekijää, jonka kanssa on mahdollista keskustella luottamuksellisesti mistä tahansa mieltäsi painavista asioista. Halutessasi voidaan puhua hengellisyydestä, rukoilla tai toimittaa kotiehtoollinen.

Kuvassa pieniä leikkiautoja matolla
Diakoniatyöntekijä kohtaa kotikäynneillä lapsiperheitä ja yksinasuvia

Taloudelliset asiat käsitellään aina diakoniapäivystyksen vastaanotolla, jonne varataan aika henkilökohtaista keskustelua varten. Taloudellinen apu on kriisiluonteista ja pääosin ruoka-apua.

Diakoniapäivystykseen ajanvarauksella

Ajanvaraus

Ti-To klo 8.30-9.30
044-7118 670

Ajanvarauksessa sovitaan mahdollinen asiointiaika diakoniatoimistoon ja
varatusta ajasta lähetetään vahvistus tekstiviestillä.

Huom! Muissa asioissa kuin taloudellisissa huolissa, voit ottaa yhteyttä suoraan diakoniatyöntekijöihin.

Älä jää yksin epätoivoisten ajatusten kanssa, vaan hae rohkeasti apua. Sinua autetaan!

Epätoivoisia ajatuksia? – Sinua autetaan

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Ylivieskan seurakunta
Terveystie 11, ovi D
84100 Ylivieska

Diakoniapäivystys toimii ajanvarauksella. Ajanvaraus tiistaina, keskiviikkona ja torstaina klo 8.30-9.30. Voit myös jättää soittopyynnön tekstiviestillä tai WhatsApilla, laitathan viestiin nimesi. Viestit luetaan ajanvarausaikana.

johtava diakoniatyöntekijä
Terveystie 11