Kuva: Jussi LeppäläPetroskoin ystävyysseurakunta

Lohijoen kauniin rantamaiseman puistoon, kolmen korttelin päähän rautatieasemalta, on kohonnut Petroskoin suomalaisen luterilaisen seurakunnan uusi kirkko. Kirkon vihkimisjuhlaa vietettiin syyskuussa 2009.

Petroskoin suomalainen seurakunta

Inkerin kirkon Petroskoin seurakunta Karjalassa on Kalajoen rovastikunnan ystävyysseurakunta. Ystävyyteen sisältyy molemminpuolisuus. Vierailtu on puolin ja toisin.
Petroskoin seurakuntalaisten ja rovastikuntien seurakuntalaisten välille on muodostunut paljon ystävyyssuhteita, joita vierailut kodeissa edistävät. Pääsääntöisesti kerran vuodessa on tehty seurakuntamatka Petroskoihin. Yhteisten seurojen, jumalanpalveluksen ja avustustoiminnan lisäksi on pidetty koulutusta nuorille, pyhäkoulunopettajakursseja sekä nuorille nuorisotyön koulutusta.

Petroskoin seurakunnan historiaa ja kirkon rakennusvaiheita

Rovastikuntamatka 2019 ja seurakunnan 50-vuotisjuhla 2020

Petroskoitoimikunnan yhteystiedot:

Tanja Vähäoja pj, +358 40 5075 981, tanja.vahaoja@gmail.com (Kalajoki)

Aira Lehto +358 44 5602807  lehto.aira@gmail.com (Ylivieska)

Anita Leppälä, +358 40 0450 7334, anita.leppala@evl.fi (Sievi)

FB- ryhmä "Petroskoin seurakunnan ystävät"