Kirkon Ulkomaanapu

Kansainvälinen diakonia - tekoja ihmisarvon puolesta

Ylivieskan seurakunnan diakoniatyö tukee talousarvioavustuksella ja vapaaehtoisin varoin Kirkon Ulkomaanavun työtä kehitysmaissa heikoimmassa asemassa olevien ihmisten auttamiseksi. Auttamistyötä tehdään ihmisten toimeentulon, koulutuksen ja rauhan puolesta. Kirkon Ulkomaanavun työssä pyritään erityisesti kehitysmaiden lasten, nuorten ja naisten auttamiseen paremman toimeentulon turvaamiseksi.                                                          Kirkon Ulkomaanavun työtä voi tukea paikallisesti mm. kolehdein, kuukausilahjoituksin, hankkimalla Toisenlainen Lahja lahjaksi ystävälle tai esim. osallistumalla Kävele Naiselle Ammatti -hyväntekeväisyystapahtumaan.

Kirkon Ulkomaanavun vapaaehtoisena yhteyshenkilönä Ylivieskan seurakunnassa toimii Kaija Arhio p. 044-4492570

Kävelytapahtuman alkulämmittelyssä osallistujia ja heillä tapahtuman ilmapallot
Syksyn 2019 Kävele Naiselle Ammatti- tapahtuman tuotolla 1288,60 eurolla hankimme 43 ammattia