LEIRITOIMINTAA NUORILLE

ISOSTEN KOKOONTUMISAJOT 3.-5.5.2024
Isosten kokoontumisajot kokoavat uudet ja vanhat isoset Törmälään. Viikonlopun aikana päästään tutustumaan mahdollisiin kesän uusiin isoskavereihin, viettämään aikaa yhdessä askarrellen, pelaillen, leikkien ja hiljentyen tärkeän sanoman äärelle mm. jumiksessa ja iltahartauksissa. Viikonlopun aikana julkistetaan tulevan kesän isosvalinnat, sekä sanotaan heipat tämän hetkisen Nuorten tiimin "vanhuksille", ja myös valitaan uudet tiimiläiset heidän tilalleen. Tätä kaikkea on isosten kokoontumisajot! Kaikille isoskoulutuksen käynneille avoin leiri kutsuu mukaan juuri sinua!

NUORTEN SYYSLEIRI Törmälässä
Nuorten syysleirillä vietetään aikaa yhdessä. Pieni hengähdytauko syksyn alkuun. Askarrellaan, pelaillaan, hiljennytään, pidetään hauskaa yhdessä.
Leirin hinta 15e.

MAATA NÄKYVISSÄ FESTARIT reissu Turkuun 22.-24.11.2024 Ilmoittautuminen on loppunut.
Tervetuloa mukaan festarimatkalle Turkuun.

Retken hinta on X euroa.
Hintaan sisältyy kuljetukset, majoitus Turun kristillisellä opistolla 2-4 hengen huoneissa, aamupala opistolla, yöpala ja festariliput.

Festareilla on tarjolla ruokapaketti, joka sisältää lounaan la ja su, iltapalan pe ja la. Mikäli haluat ostaa ruokapaketin, retken hinta on X euroa. Festarialueella on erilaisia ruokakojuja, josta ruokaa voi myös ostaa omalla rahalla, mikäli et halua ruokapakettia. (esim. makkaraperunoita)

Retki festareille on suunnattu ensisijaisesti Ylivieskan seurakunnan jäsenille. Jos paikkoja jää vapaaksi, myös muiden seurakuntien nuorilla on mahdollisuus osallistua retkelle.

Retki on tarkoitettu 9lk ja sitä vanhemmille nuorille.

Lähtijöille perustetaan oma whatsapp-ryhmä, jonka kautta lähetetään retkikirje ja infoa retkeen liittyen.

NUORTEN JOULULEIRI  20.-22.12.2024 Törmälässsä
Ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin.
Viikonlopun aikana syödään joulupuuroa ja metsästetään mantelia, syödä maittavaa jouluruokaa, askarrella, ja nautitaan Tiimin järjestämästä ohjelmasta, sekä tietysti joulusaunan hellivästä lämmöstä – unohtamatta kuitenkaan joulun sanomaa ja hiljentymistä.

ISOSKOULUTUS

KEISKO
Joka vuosi kevään korvalla joukko nuoria saa käteensä todistuksen KeIskoon osallistumisesta. KeIskoon eli kerhonohjaaja- ja isoskoulutukseen voi osallistua käytyään rippikoulun ja uusi KeIskokoulutus alkaa syksyllä. KeIsko antaa valmiudet toimia kerhonohjaajana sekä isosena varhaisnuorten leireillä ja rippikoululeireillä. Isosena pääsee toimimaan mm. ryhmänohjaajana, innostajana, yhteishengenluojana, seurakuntanuorenmallina ja tiedottaja sekä monena muuna. Koulutuksessa pääsee tutustumaan huippuihin tyyppeihin ja kehittämään omia esiintymis-, vuorovaikutus- ja johtamistaitoja. Kuten Jeesuksen opetuslapsetkin olivat kaikki erilaisia, myös isosen tehtäviin tarvitaan erilaisia nuoria. Tärkeintä on olla mukana omana itsenään.

KeIsko 2023-2024
Keiskoon kuuluvat seuraavat osat:
a) 4 viikonloppuleiriä Törmälässä
b) osallistuminen gospelkonserttiin, Jokigospel
c) riparilaisten Ryhmis-iltojen ohjaaminen
d) kirjallisen hartauden valmistaminen pareittain

Leirijaksojen ajankohdat:

• Keisko I) 29.9.-1.10.
  • Keisko II) 3.-4.11.
  • Keisko 3) 2.-3.2.2024 Vain yhden yön. Osallistumme lauantai-iltana Pyhäjoella järjestettävään Jokigospel tapahtumaan.
  • Keisko 4) 5.-7.4.2024

Isosten tehtävään siunaaminen keskiviikkona 24.4. klo 18 Ylivieskan kirkossa.

TIETOA LEIRIOLOSUHTEISTA

• Leirillä nukutaan 4–8 hengen huoneissa.
  • Leirillä toimitaan erikokoisissa ryhmissä.
  • Mahdollisten sairauden oireiden pitää olla riittävällä tavalla hallinnassa, sillä leirillä ei ole töissä terveydenhuollon ammattilaista. Jos osallistujalla on esim. säännöllinen lääkitys, huoltajan tulee olla yhteydessä leiristä vastaavaan työntekijään ennen leiriä.
  • Leirille tulevan nuoren tulee syödä ja nukkua riittävästi, jotta jaksaa osallistua leirin ohjelmaan.
  • Leirin aikana osallistujan huoltajan (tai huoltajan ilmoittaman muun aikuisen) tulee olla tavoitettavissa. Esimerkiksi sairastapauksissa osallistujan täytyy olla mahdollista tulla kotiin kesken leirin, niin että huoltaja hakee hänet leiriltä.
  • Isoset ovat vastuussa heille määrätyn leiriohjelman toteuttamisesta ja hyvän leirihengen ylläpitämisestä. Isonen ei voi olla vastuussa leiriläisen terveydestä tai toimia henkilökohtaisena avustajana.