Yhdessä

Ylivieskan seurakunta elää historiallisesti merkittävää vaihetta. Olemme kokeneet rakkaan kotikirkon menetyksen pääsiäisenä 2016. Heti palon jälkeen seurakunta päätti yhdessä: Me rakennamme uuden kirkon.

Raskaan surun keskellä jaksettiin yhä uskoa. Löydettiin pian uudet mahdollisuudet ja toivon näköalat. Jo suunnitteluprosessi, Kirkkotalakoot ja rakentamisen käynnistyminen ovat tuoneet seurakuntaan positiivista yhdessä tekemisen virettä ja halua katsoa luottavasti tulevaisuuteen.

Kirkkoherrana haluan olla luomassa edellytyksiä sille, että jokainen voisi löytää seurakunnassa oman paikkansa ja halutessaan myös tehtävänsä. Haluan kysyä, miten me voisimme olla yhdessä rakentamassa seurakuntaa ja Kristuksen kirkkoa. Tulla lähelle ihmistä ja lähelle Jumalaa. Pitää kiinni toivosta. Olet tervetullut yhdessä kyselemään ja toimimaan.

”Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” Jer. 29:11

Eija Nivala