kuva kangasta

LÄHETYSTYÖ

Lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan lähetys- ja kastekäskyyn. "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.”(Matt.28:18-20). Tärkeimpänä tehtävänä on viestin vieminen Jumalan rakkaudesta ja Vapahtajasta, joka kutsuu yhteyteensä kaikkia. Tähän tehtävään haluamme kutsua kaikkia seurakuntalaisia.

Lähetys- ja diakoniatyön kerho (varttuneen väen kerho ja lähetyspiiri) kokoontuu seurakuntakoti Mariassa säännöllisesti joka toinen torstai klo 13-14.30. Lisäksi Ukkopiiri tekee lähetystyön hyväksi erilaisia talkootöitä.

Jos haluat lahjoittaa lähetystyölle, voit osoittaa lahjoituksesi tilille:

FI78 5534 0520 0226 37

viesti: vapaaehtoinen kannatus

Kiitos tuestasi!

Lähetystyön tapahtumia ja tilaisuuksia vuoden aikana:

• Lähetys- ja diakoniapiiri joka toinen torstai seurakuntakoti Mariassa

• Olkkari-illat (käsityöillat) joka toinen maanantai nuorisotila Vitiksessä (materiaalia saa hakea kotiin)

• Avoimet ovet hiihtolomaviikolla (vko 10) seurakunnan metsäkämpällä Joonaalassa Ukkopiirin toimesta (vuonna 2021 peruttu)

• Lähettivierailut sekä lähetysjärjestöjen edustajien vierailut seurakunnan tilaisuuksissa sekä Ylivieskan ja Merijärven kouluilla

• Kirkkokahvit ja lähetyslounaat

• Keräykset

Lähetystyön johtokunta sekä vapaaehtoiset ovat mukana monenlaisissa tapahtumissa vuoden aikana. Vapaaehtoiset ovatkin merkittävä voimavara Ylivieskan seurakunnan lähetystyössä mutta myös uusia vapaaehtoisia kaivataan mukaan toimintaan.

Lähetystori, jonka tuotto menee lähetystyölle, siirtyy Ylivieskan uuteen kirkkoon keväällä 2021. Lähetystorille voi kuka tahansa lahjoittaa myyntiin käsitöitä. Torilta löytyy myös joulukortteja loppuvuodesta.

Tue nimikkokohteitamme ja nimikkoperheitämme lahjoittamalla suoraa kohteeseen.

Kaikkien nimikkolähettien ja -kohteiden tilitystiedot löytyvät täältä.

Alta voit tutustua seurakuntamme tukemien lähetysjärjestöjen ajankohtaisiin sivuihin, joilta löytyy tietoa koronavirus tilanteesta maailmalla sekä paljon linkkejä heidän omille kanavilleen, joiden kautta voi osallistua lähetystyön tekemiseen poikkeustilanteessa.

Suomen lähetysseuran uutisia

Lähetysyhdistys Kylväjän uutisia