Taloudellista neuvontaa ja avustusta

Taloudellisissa vaikeuksissa on mahdollista saada neuvontaa, ohjausta ja avustusta. Ole silloin yhteydessä diakoniatyöntekijään, jotta voitte keskustella elämäntilanteestasi ja avuntarpeestasi.Voit myös jättää soittopyynnön tekstiviestillä diakonian päivystyspuhelimeen 044-7118 670. Laitathan viestiin nimesi. Päivystyspuhelimen viestit luetaan ajanvarausaikana (ti-to klo 8.30-9.30).

Avustus on pääasiallisesti  ruokalahjakortti. Tilanteen mukaan myös muu harkinnanvarainen apu voi olla mahdollinen.

Tarvittaessa ohjaamme sinut muihin palveluihin (sosiaalitoimi, Kela, talous- ja velkaneuvonta). Luvallasi voimme tehdä yhteistyötä eri tahojen, kuten sosiaalitoimen, kanssa tilanteen selvittämiseksi.

Mitä tietoja tarvitset?

Kun tulet selvittelemään taloudellista tilannettasi ensimmäisen kerran diakoniatyöntekijän kanssa, asiasi käsittelyä helpottaa, kun mukanasi ovat seuraavat asiakirjat:

• henkilöllisyystodistus
  • vuokrasopimus, joka osoittaa paikkakunnalla asumisen
  • tulo- ja menotiedot tai toimeentulotukipäätös

.

Juhlavuosi 2022 kirkon diakonia

Penno on verkossa toimiva sovellus. Kun kirjaat siihen menot ja tulot, Penno kertoo yhdellä silmäyksellä rahatilanteesi ja auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi – oli se arjen tasapainottaminen tai seuraavaan unelmaan säästäminen.

Taloudelliset asiat käsitellään aina diakoniapäivystyksen vastaanotolla, jonne varataan aika henkilökohtaista keskustelua varten. Taloudellinen apu on kriisiluonteista ja pääosin ruoka-apua.

Diakoniapäivystykseen ajanvarauksella

Ajanvaraus

Ti-To klo 8.30-9.30
044-7118 670

Voit myös jättää soittopyynnön tekstiviestillä tai WhatsApilla, laitathan viestiin nimesi. Viestit luetaan ajanvarausaikana.

Ajanvarauksessa sovitaan mahdollinen asiointiaika diakoniatoimistoon ja
varatusta ajasta lähetetään vahvistus tekstiviestillä.

Huom! Muissa asioissa kuin taloudellisissa huolissa, voit ottaa yhteyttä suoraan diakoniatyöntekijöihin.

Ruoka-avustus Ylijäämäruoka
ti ja pe klo 12-13 Joutsentie 11
Oma kassi mukaan (muovipussi 0,20€)

Talous- ja velkaneuvonta Ylivieska