Apua ja tukea elämään

Ihmisen elämään kuuluu niin hyviä kuin huonojakin hetkiä. Vaikeassa elämäntilanteessa huolien ja murheiden kanssa ei kannata jäädä yksin, vaan niistä on tärkeää puhua jonkun kanssa. Meihin voit ottaa yhteyttä surun, yksinäisyyden, sairauden tai muun murheen kohdatessa.

Kun kaipaat keskusteluapua, papit ja diakoniatyöntekijät ovat sinua varten. Diakoniatyöntekijöiltä voit saada apua myös taloudellisiin ongelmiin sekä neuvontaa ja tukea arjessa jaksamiseen. Perheasiain neuvottelukeskus antaa keskusteluapua parisuhteeseen ja perheeseen liittyvissä kysymyksissä. Myös Kirkon keskusteluapu on tukenasi.

Diakoniatyö tarjoaa ryhmiä ja kerhoja elämän eri tilanteisiin.

Diakoniatyö on mukana ESR:n aineellisen avun ohjelmassa Kirkkopalvelut ry:n hankkeen kautta. Käynnistyneen hankkeen aikana voidaan myöntää aineellista apua maksukortin muodossa elintarvikkeiden hankkimiseen työttömänä ja työelämän ulkopuolella oleville vähävaraisille henkilöille ja perheille. Aineellista apua voi tiedustella Ylivieskassa diakoniapäivystyksen kautta (ti, ke, to klo 8.30-9.30) p. 044-7118670 ja Merijärvellä diakoniatyöntekijä Ruut Hirvilammen numerosta 044-7118631.

Lisätietoja

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Rukous