Tapio Karjulaa esitetään Merijärven kappalaiseksi

Tapio Karjulaa esitetään Merijärven kappalaiseksi (kuva Ruut Hirvilammi)

Merijärven kirkko ja kellotapuli

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti Merijärven kappelineuvoston lausunnon ja hakijan haastattelun perusteella esittää kirkkovaltuustolle Tapio Karjulan valitsemista Ylivieskan seurakunnan kappalaisen virkaan. Tehtävänkuvaan kuuluu Merijärven kappeliseurakunnan toiminnan johtaminen sekä osallistuminen teologina työnjaon mukaisiin tehtäviin koko Ylivieskan seurakunnan alueella.

Tuomiokapituli on myöntänyt Eeva-Kaisa Laakolle virkavapauden kappalaisen virasta ajalla 3.7.-29.12.2024. Ilmoittautumisaika kappalaisen viransijaisuuteen on päättynyt 6.3.2024. Määräaikaan mennessä kiinnostuksensa tehtävään ilmaisi viisi henkilöä. Kirkkoherran ja kirkkovaltuuston puheenjohtajan tekemien haastattelujen perusteella kirkkoneuvosto päätti pyytää tuomiokapitulia antamaan pastori Timo Kapaselle viranhoitomääräyksen kappalaisen viransijaisuuteen 1.7.-31.12.2024 väliselle ajalle.

Kirkkoneuvosto hyväksyi ja allekirjoitti seurakunnan tilinpäätöksen vuodelta 2023 sekä päätti luovuttaa sen tilintarkastajan tarkastettavaksi ja kirkkovaltuuston vahvistettavaksi. Neuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että tilikauden ylijäämä 439.500,00 euroa kirjataan taseen tilikauden ylijäämä/alijäämä tilille. Neuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle myös, että Ylivieskan hautainhoitorahaston tilikauden ylijäämä 2.694,17 euroa sekä Merijärven hautainhoitorahaston alijäämä 38,82 euroa kirjataan taseen omaan pääomaan tilille.

Eija Nivala
Eija Nivala