Herättäjäjuhlien juhlatoimikunta vahvistettiin

Ristin nostotalkoot Ylivieskan herättäjäjuhlilla 2006

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto vahvisti Ylivieskan herättäjäjuhlien 2026 juhlatoimikunnan. Juhlien pääsihteereiksi on jo aikaisemmin valittu Marjo-Riitta Alarova ja Ilkka Repo. Toimikuntien puheenjohtajiksi ovat lupautuneet seuraavat henkilöt: kenttätoimikunnan pj. Alpo Löytynoja, liikennetoimikunnan pj. Mauri Repo, majoitustoimikunnan pj. Esko Salmikangas, ohjelmatoimikunnan pj. Kalle Luhtasela, ravintolatoimikunnan pj. Helena Muhola, talkootoimikunnan pj. Juha Heinola, taloustoimikunnan pj. Juha Nivala, turvallisuustoimikunnan pj. Yrjö Muilu ja viestintä- ja markkinointitoimikunnan pj. Jouko Hannula. Yhdessä toimikuntien puheenjohtajat, juhlien pääsihteerit, Ylivieskan kaupungin edustaja sekä Herättäjä-Yhdistyksen edustajat muodostavat juhlatoimikunnan, jonka puheenjohtajana toimii kirkkoherra Eija Nivala.

Kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi tiedottaja Jussi Leppälän irtisanoutumisen ja asetti haettavaksi 7.5.2024 saakka viestintäasiantuntijan (70 %) toimen. Tehtävässä on mahdollisuus kokoaikaiseen (100 %) toimeen vastaamalla myös seurakunnan kansainvälisen työn koordinoimisesta. Haastattelutyöryhmään valittiin kirkkoneuvoston edustaja Ilkka Repo, kirkkovaltuuston puheenjohtaja Tarja Koutonen, kirkkoherra Eija Nivala, talousjohtaja Kaisa Toivoniemi ja tiedottaja Jussi Leppälä.

Kirkkoneuvosto ei esitä kirkkovaltuustolle uusia hautapaikkamaksuja, vaan Sakari Sorviston esityksestä ja Tiina Junttilan kannattamana neuvosto päätti pitää hautapaikkamaksut ennallaan. Hautaamiseen liittyvät maksut päätettiin jättää Kirsi Herranen-Someron esityksestä pöydälle.

Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi, että Tapio Karjula aloittaa Merijävellä kappalaisen virassa 1.7.2024 ja Timo Kapanen kappalaisen viransijaisena 1.7. 2024 puolen vuoden ajaksi. Neuvosto päätti kumota 1.3.2023 tekemänsä päätöksen testamentin vastaanottamisesta.

Eija Nivala
Eija Nivala